Reklama dla Instytucji Kultury. Od czego zacząć?
Branża kulturalna należy do tych, które mogą pozyskiwać środki na promocję ze skarbu państwa. To znacznie ułatwia przygotowywanie i realizację długofalowych strategii, które często wiążą się z dużymi nakładami finansowymi. Od czego jednak zacząć promowanie nowej instytucji kulturalnej? Dziś prezentujemy kilka praktycznych porad!
Pozytywny i silny wizerunek
Jednym z pierwszych kroków podczas budowania strategii promocyjnej instytucji kultury jest wdrożenie działań wizerunkowych. Jako że branża ta jest w znacznym stopniu dofinansowywana przez skarb państwa, musi w społeczeństwie uchodzić za wartościową i ważną dla narodowej tożsamości. Budując pozytywny wizerunek placówki, warto zasięgnąć porady specjalistów, którzy zaprojektują konkretny kierunek rozwoju. Tego typu działania określić można jako profesjonalny branding. Wrocław czy Trójmiasto – w każdym regionie znaleźć można fachowców, którzy chętnie podzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą.
Niezawodny marketing internetowy
Każda nowa firma czy instytucja musi w obecnej rzeczywistości funkcjonować także w sieci. Podstawą jest oczywiście przejrzysta strona internetowa, którą można następnie w efektywny sposób promować i zachęcać grupę docelową do odwiedzenia nowego miejsca. Warto jednocześnie zaznaczyć, że witryny należące do instytucji kultury są uznawane za jedne z najbardziej nowoczesnych, funkcjonalnych i przyjaznych użytkownikom. Kompleksowe tworzenie stron www, Kraków czy Warszawa – pamiętaj, że tego typu usługi można zlecić w 100% zdalnie. Nie warto czekać z oddelegowaniem tego zadania, ponieważ brak profesjonalnej strony internetowej może wpłynąć negatywnie na wizerunek nowego miejsca na lokalnej mapie.
Coś dla turystów
Instytucje kultury są ukierunkowane przede wszystkim na turystów. To właśnie ta grupa chętnie zwiedza lokalne atrakcje, muzea, galerie sztuki czy teatry. Z tego powodu przygotowując strategię promocyjną nowej placówki, warto również przygotować coś specjalnego dla przyjezdnych gości. Doskonałym pomysłem jest np. druk pocztówek i innych gadżetów reklamowych z wizerunkiem danego miejsca. Mogą być one następnie dołączane do darmowych pakietów w lokalnych informacjach turystycznych. Takie rozwiązanie z pewnością przyciągnie do instytucji rzesze ciekawych turystów!
Oferta kulturalna w poszczególnych regionach naszego kraju jest naprawdę bogata. Z tego powodu każda nowo otwarta placówka powinna skupić się na aktywnej promocji. Oczywiście z działań tego typu nie są zwolnione już istniejące instytucje!